Vertex har gått till final i Publishingpriset 2018. – Underbart kul och resultatet av ett lagarbete där många studenter är inblandade, säger Vertex redaktör Bertil Janson.

Publishingpriset är en heltäckande kommunikationstävling som är fristående från branschens organisationer. Publishingpriset har delats ut sedan 1990, först i kategorin Print, det vill säga tidskrifter och tidningar, och därefter också i webb- och filmkategorier.

Tävlingens jury bedömer bland annat bidragens form, textinnehåll, bilder, layout och pappersval.

Det är första gången Vertex går till final i tävlingen, detta i kategorin Medlemstidningar (läs mer nedan).
– Fantastiskt roligt. Ett tiotal studenter var med och gjorde numret och de får alla sina namn på nomineringsdiplomet. Det tycker jag är särskilt kul, säger Vertex chefredaktör Bertil Janson.

Vilka vinnarna i de olika kategorierna blir avslöjas den 7 november på Berns i Stockholm.

Läs mer i Vertex nr 4-2018.

Sofie Gisslén